Ez az oldal a Kép­ző­mű­vé­sze­ti Tanszék, és a Vizuális Nevelés és Mű­vé­szet­el­mé­le­ti Tanszék archivált oldala

2021. au­gusz­tus 1-től az in­téz­mény fenn­tar­tó­ja az Egri Fő­egy­ház­me­gye lett, új neve pedig Esz­ter­há­zy Ká­roly Ka­to­li­kus Egye­tem. Az ese­ménnyel pár­hu­za­mo­san a Vi­zu­á­lis Mű­vé­sze­ti In­té­zet három külön in­té­zet­té ala­kult át, Kép­ző­mű­vé­sze­ti és Mű­vé­szet­el­mé­le­ti In­té­zet, Moz­gó­kép­mű­vé­sze­ti és Kom­mu­ni­ká­ci­ós In­té­zet, va­la­mint a Média és De­sign In­té­zet. A Kép­ző­mű­vé­sze­ti és Mű­vé­szet­el­mé­le­ti In­té­zet (Képzőművészeti Tanszék, Művészetelméleti Tanszék) új oldala: https://uni-eszterhazy.hu/kmi/kmiszakok

Ez az oldal a Kép­ző­mű­vé­sze­ti Tanszék, és a Vizuális Nevelés és Mű­vé­szet­el­mé­le­ti Tanszék archivált oldala

Nyílt Nap és felvételi konzultációs lehetőség

2021. január 28. csütörtök 17 óra

Nyílt Nap és felvételi konzultációs lehetőség

2018

Intézetünk volt hallgatója, Kopacz Kund Derkovits Képzőművészeti ösztöndíjat nyert.

2018

A Képzőművészeti és Művészetelméleti Intézetről

A két és fél év­szá­za­dos egri fel­ső­ok­ta­tás­nak több, mint het­ven éve szer­ves része a mű­vé­sze­ti ok­ta­tás. Az 1948-ban ala­pí­tott Rajz tan­szék ar­cu­la­tát a 90-es évek ele­jé­ig a ta­nár­kép­zés ha­tá­roz­ta meg. 1993-tól a képzés a rajz-vi­zu­á­lis kom­mu­ni­ká­ció szak­kal bővült. A 2016-ban lét­re­jött Vi­zu­á­lis Mű­vé­sze­ti In­té­ze­tet négy tan­szék al­kot­ta: a Kép­ző­mű­vé­sze­ti Tan­szék, a Média és De­sign Tan­szék, a Mozgóképművészeti és Kommunikációs Tanszék, valamint a Vizuális Nevelés és Művészetelmélet Tanszék.

2021. augusztus 1-től az intézmény fenntartója az Egri Főegyházmegye lett, új neve pedig Eszterházy Károly Katolikus Egyetem. Az eseménnyel párhuzamosan a Vizuális Művészeti Intézet három külön intézetté alakult át, Képzőművészeti és Művészetelméleti Intézet, Mozgóképművészeti és Kommunikációs Intézet, valamint a Média és Design Intézet.

A nagy ha­gyo­má­nyok­kal ren­del­ke­ző egri rajz­ta­nár­kép­zést a Képzőművészeti és Művészetelméleti Intézet folytatja tovább, ami el­múlt év­ti­zed­ekben je­len­tő­sen át­ala­kult, és amely a mű­vész­kép­zés irá­nyá­ba moz­dult el. Ennek kö­szön­he­tő­en több vá­lasz­tá­si le­he­tő­sé­get is tu­dunk biz­to­sí­ta­ni hall­ga­tó­ink­nak a klasszi­kus kép­ző­mű­vé­szet­i műfajok um. Festőművész osztatlan, Grafikusművész osztatlan, Képi ábrázolás BA Festő/Természetművészet specializáció, és a Vizuáliskultúra-tanár képzés szakunkon.

Cé­lunk olyan kiváló szak­em­be­re­ket ké­pez­ni, akik au­to­nóm al­ko­tó­ként meg­áll­ják he­lyü­ket, ok­ta­tó­ként pedig a vi­zu­a­li­tás kér­dés­kö­rét az átlagosnál jobban is­me­rik, fel­ké­szül­tek mind az ok­ta­tás, mind az önálló képzőművészet te­rü­le­tén újon­nan je­lent­ke­ző kihívásokra.

Ennek alapját képezi a biztos szakmai tudás, a klasszikus rajztól a legkorszerűbb eszközök magabiztos alkalmazásáig, valamint az elméleti jártasság a művészettörténetben, és az esztétikában.

Tu­da­tá­ban va­gyunk annak, hogy ok­ta­tói és szer­ve­zői mun­kánk messze túl­mu­tat az itt töl­tött 3 vagy 5 éven, sőt di­ák­ja­ink szak­mai si­ke­res­sé­gén is. A ná­lunk vég­zett hall­ga­tók mű­vész­ként, pe­da­gó­gus­ként nagy­mér­ték­ben be­fo­lyá­sol­ják majd egy kö­zös­ség, egy tér­ség több ge­ne­rá­ci­ón át­íve­lő vi­zu­á­lis kul­tú­rá­ját. Ők fog­ják ta­ní­ta­ni a kö­vet­ke­ző ge­ne­rá­ci­ó­kat esz­té­ti­kai ér­zé­keny­ség­re, vi­zu­á­lis igé­nyes­ség­re és az adott kor mű­vé­sze­té­nek be­fo­ga­dá­sá­ra való nyi­tott­ság­ra.

Az In­té­zet ta­ná­rai az ok­ta­tói munka mel­lett ki­emelt hang­súlyt fek­tet­nek arra, hogy hall­ga­tó­ink­nak le­he­tő­sé­gük le­gyen kon­tex­tus­ba he­lyez­ni saját mun­ká­i­kat, elért ered­mé­nye­i­ket. Ennek ér­de­ké­ben épí­tet­tünk ki szak­mai kap­cso­la­to­kat hazai, ha­tá­ron túli, eu­ró­pai és tá­vol-ke­le­ti ok­ta­tá­si és mű­vé­sze­ti in­téz­mé­nyek­kel.

Ezek­nek az együtt­mű­kö­dé­sek­nek kö­szön­he­tő­en szá­mos hazai mű­vész­te­lep­re, ki­ál­lí­tás­ra, nagy­vá­ra­di, ko­lozs­vá­ri, kas­sai mű­vé­sze­ti in­téz­mé­nyek­be, va­la­mint in­di­ai, taj­va­ni, in­do­néz, ko­re­ai és japán egye­tem­re ju­tot­tak el di­ák­ja­ink ta­nul­ni, al­kot­ni, ki­ál­lí­ta­ni. E kap­cso­lat­rend­szer ter­mé­sze­te­sen a köl­csö­nös­ség alap­ján mű­kö­dik, és a part­ner­in­téz­mé­nyek hall­ga­tó­it, ta­ná­ra­it In­té­ze­tünk is ven­dé­gül látja: sokan jön­nek hoz­zánk fél­éves pe­ri­ó­dus­ra ta­nul­ni, vesz­nek részt az ál­ta­lunk szer­ve­zett mű­vész­te­le­pe­ken, ki­ál­lí­tá­so­kon, work­sho­po­kon. Ezek a le­he­tő­sé­gek nagy mo­ti­vá­ci­ós erő­t jelentenek. Azok a hall­ga­tók, akik részt vesz­nek ilyen ki­emelt ese­mé­nye­ken, azon túl, hogy nem­zet­kö­zi kör­nye­zet­ben, vagy akár az or­szág leg­ran­go­sabb in­téz­mé­nye­i­ben mutatkozhatnak meg, egy olyan szak­mai kap­cso­la­ti háló ré­szé­vé vál­nak, mely­ből egy éle­ten át pro­fi­tál­hat­nak.

English