Ez az oldal a Kép­ző­mű­vé­sze­ti Tanszék, és a Vizuális Nevelés és Mű­vé­szet­el­mé­le­ti Tanszék archivált oldala

2021. au­gusz­tus 1-től az in­téz­mény fenn­tar­tó­ja az Egri Fő­egy­ház­me­gye lett, új neve pedig Esz­ter­há­zy Ká­roly Ka­to­li­kus Egye­tem. Az ese­ménnyel pár­hu­za­mo­san a Vi­zu­á­lis Mű­vé­sze­ti In­té­zet három külön in­té­zet­té ala­kult át, Kép­ző­mű­vé­sze­ti és Mű­vé­szet­el­mé­le­ti In­té­zet, Moz­gó­kép­mű­vé­sze­ti és Kom­mu­ni­ká­ci­ós In­té­zet, va­la­mint a Média és De­sign In­té­zet. A Kép­ző­mű­vé­sze­ti és Mű­vé­szet­el­mé­le­ti In­té­zet (Képzőművészeti Tanszék, Művészetelméleti Tanszék) új oldala: https://uni-eszterhazy.hu/kmi/kmiszakok

Ez az oldal a Kép­ző­mű­vé­sze­ti Tanszék, és a Vizuális Nevelés és Mű­vé­szet­el­mé­le­ti Tanszék archivált oldala

Nyílt Nap és felvételi konzultációs lehetőség

2021. január 28. csütörtök 17 óra

Nyílt Nap és felvételi konzultációs lehetőség

2018

Intézetünk volt hallgatója, Kopacz Kund Derkovits Képzőművészeti ösztöndíjat nyert.

2018

Vizuális Nevelés és Művészetelméleti Tanszék

A 2019 februárjában alakult Vizuális nevelés és Művészetelméleti Tanszék legfontosabb feladata, hogy biztosítsa az egyetem vizuáliskultúra-tanár szak tanárképzésének korszerű szakmódszertani bázisát és az intézeti profilba illeszkedő képzőművészeti, tervezőgrafikai, mozgóképművészeti, kommunikációs és médiaismereti képzések elméleti hátterét.

 A tanszék nevében megjelenő vizuális nevelés, mint elnevezés magában foglalja a korszerű vizuális pedagógiai elméleteket (kreativitási modellek, konstruktív és élménypedagógia, komplex művészeti nevelés) valamint a hazai és nemzetközi vizuális pedagógiai műhelyek jó gyakorlatainak tanulmányozására és adoptálására épített performativitását és azok módszertanát.

A művészetelmélet kifejezés pedig az esztétikai (művészetfilozófiai, vizualitáselméleti, kommunikációelméleti, filmelméleti), a történeti (művészettörténeti, esztétikatörténeti, filmtörténeti), diszciplínákhoz kapcsolódó kurzusokra és az azokat oktató tanárok kutatási területeire vonatkozik.

Osztatlan vizuáliskultúra-tanár  szak

Az intézetünkbe jelentkezők jelenleg osztatlan Vizuáliskultúra-tanár szakon is tanulhatnak. Az ötéves képzés négy év szakmai stúdiumból és egy év gyakorlatból áll. A vizuáliskultúra-tanár szakhoz számos szakpár választható, a matematikától magyaron, s a testnevelésen át a médiaismeret és mozgóképkultúra tanárig. A képzés a ma rajztanáraitól elvárható korszerű és változatos szakmai ismeretek kialakítására törekszik. Ennek keretein belül a biztos rajzi alapok elsajátítása és megerősítése után a különböző képzőművészeti műfajok technikáit, valamint a klasszikus és a kortárs művészettörténet oktatásához szükséges ismereteket sajátítják el a hallgatók a képzés négy éve alatt. Fontosnak tartjuk, hogy a tanítás–tanulás legkorszerűbb módszertani kérdéseivel is megismerkedjenek a tanárjelöltek, s ezzel segítséget kapjanak az általános- és középiskolai pedagógiai munkájukhoz. A képzés ideje alatt lehetőségük van a diákoknak bekapcsolódni különféle korszerű pedagógiai műhelyek, közösségépítő workshopok munkájába, s ezzel együtt aktív képzőművészeti tevékenységet is folytathatnak. Elsősorban a közoktatás színterein hasznosítható az itt megszerzett tudás, vagyis az általános iskolában 5-8. osztályig, illetve a gimnáziumokban taníthatnak az osztatlan tanárképzésben végzettek. Ezen kívül bekapcsolódhatnak a galériák és múzeumok pedagógiai munkájába is. A képzés emellett utat nyit a vizuális pedagógiai kutatásokban való aktív részvételre és előkészít a neveléstudományi doktori képzésre (PhD).

 

English