Publikáció: 2018. március 14. szerda
„A vértől rosszul voltam, így el sem tudtam képzelni, hogy orvos legyek” — címmel beszélgetés jelent meg a paraméter.sk kultúrális rovatában F. Balogh Erzsébet festőművésszel, a tavalyi Dunart.com művésztelep kapcsán
Balogh Erzsébet Miskolcon született, jelenleg Egerben él és tanít. „Festészetének alapja az erőteljes gesztusban és színben foglalt érzelem a valós látványból, az egyéni létélményekből kiindulva a majdnem absztrakt világban megfogalmazódó indulati, pszichikai tartalmakat hordozó expresszív erővel terhes meditáció” — írta róla H. Szilasi Ágota művészettörténész. A tavalyi somorjai DUNART.COM művésztelep résztvevője volt ő is. Ott beszélgettünk száradó vásznak és ecsetek között életéről, művészetéről és a kortárs művészet létjogosultságáról
A szülei mivel foglalkoztak, mennyire voltak művészeti beállítottságúak?
— Elsőként talán nem is a szüleimet kellene megemlíteni, mert az édesapám jogász-közgazdász, az édesanyám pedig beruházási előadó volt, tehát nekik nem volt semmilyen művészeti beállítottságuk. De a nagyapám műbútorasztalosként dolgozott Miskolcon, Muray Nándornak hívták, és nagyon komoly műhellyel, illetve asztalosipari tudással rendelkezett. Jegyzik is őt az iparosok adattárában, sőt, a miskolci Herman Ottó Múzeum gyűjteményében is van egy ülőgarnitúrája.
Tehát akkor innen ered a művészi hajlama?
— Gondolom.
Hány évesen kezdett el művészettel foglalkozni?
— Ugyanaz a történet, amivel általában minden művész kezdi a szakmai önéletrajzát, hogy már gyerekkorom óta rajzolok. Elvarázsolt gyerek voltam, aki szeretett elbújni, és nemcsak rajzoltam, festettem, hanem mindig készítettem valamit a különböző anyagokból. A miskolci lakásunk pincéjében már általános iskolás koromban műtermet alakítottam ki. Akkor még szobrász szerettem volna lenni, a miskolci kertészet fazekasműhelyében tanultam meg korongozni, és onnan cipeltem haza az agyagot, hogy otthon szobrokat készítsek.
Mit szóltak mindehhez a szülei?
— Édesapám támogatott, és büszke volt a kézügyességemre. Elvitt Ruttkay György miskolci festőművészhez, hogy az festeni tanítson. Ruttkay György jogász volt, de fiatalkorától elkötelezte magát a művészet mellett. Kassák Lajos fedezte fel tehetségét és a Ma folyóiratban közölte is a rajzait, majd a magyar aktivisták kiállításain rendszeresen szerepelt. Magánórákat vettem tőle és keramikus feleségétől, Nyirí Lilitől. Óriási élmény volt hozzájuk járni, lakásuk tele volt műtárggyal és munka közben rengeteget meséltek, főleg Kassákról és a köré csoportosuló művészekről. De végül is édesapám nem engedte meg, hogy a képzőművészeti egyetemre felvételizzek.
A magánórákat engedélyezte, sőt, elintézte, de az egyetemet nem?
— Azt mondta, szerezzek először tanári diplomát, aztán azt csinálok, amit akarok. Így kerültem biológia-rajz szakra, az egri főiskolára. Ezt a döntésemet később sem bántam meg, mert életre szóló indíttatást kaptam. A rajz szakon végzettek közül sokan tovább tanultak és művészettörténészként, vagy képzőművészként lettek ismertek a hazai művészeti életben.
Érdekes, hogy nagyon sok művész mondja, hogy tanult, vagy pedig érdeklődött/érdeklődik a biológia iránt…
— Választanom kellett a tanárképző főiskola és az orvosi egyetem között. Szerettem a biológiát, de ennél is jobban szerettem a magyart. Csakhogy magyar-rajz párosítás nem volt akkor, a vértől pedig rosszul voltam, így el sem tudtam képzelni, hogy orvos legyek. Nem bántam meg végül is a döntésemet, úgy gondolom, hogy a biológia tanulása szélesebb látókört biztosított.
Milyen eredménnyel végezte a szakot?
— A rajzra összpontosítottam a legtöbb energiát, de biológiából is jó eredményekkel végeztem, csak egyszer buktam meg állatrendszertanból.
1977-ben szerezte meg a tanári diplomát, hogy alakult utána az élete? Hol talált munkát, illetve milyet?
— Menekültem Miskolcról. Nem akartam visszamenni a szüleimhez, önálló életre vágytam. A főiskolás évek alatt találkoztam a későbbi férjemmel, akivel határozott elképzelésünk volt a jövőnkről.
…aki biológus?
— Nem, magyar-ének szakos tanár. Ő már a főiskolán a népzene mellett kötelezte el magát. Diplomázás után Poroszlóra mentünk tanítani.
Tapasztalatnak biztosan jó volt.
— Tapasztalatnak nagyon jó volt, de csak egy évig bírtuk, utána visszamentünk Egerbe dolgozni és tovább folytattuk tanulmányainkat, én a Képzőművészeti Egyetemen ő pedig Debrecenben néprajzot tanult.
Közben tanított?
— Egerben egy általános iskolában helyezkedtem el. Nagyon szerettem tanítani, mert elsőtől nyolcadik osztályig szinte minden korosztállyal foglalkozhattam, a problémám csupán az volt, hogy nem tudtam mellette elég időt a művészeti munkára fordítani. Szerencsére meghirdettek egy állást Egerben az Eszterházy Károly Főiskolán, azóta, azaz 32 éve vagyok a főiskola tanára.
„Festészetének alapja az erőteljes gesztusban és színben foglalt érzelem a valós látványból.” — írták önről. Mikor kezdett el igazán festeni, mikor készült el az első olyan műve, amire igazán büszke?
— A Képzőművészeti Egyetem elvégzése után. Addig kerestem a kifejezési lehetőségeket, a saját hangvételt, a témát. Főleg akvarelleket készítettem. Szerettem ezt a technikát, mert gyorsan és rövid idő alatt tudtam megfogalmazni, ami foglalkoztatott. Fontos mérföldkő volt a diplomázás után egy ausztriai nemzetközi művésztelep 1990-ben, ahova nagyon félve mentem, mert bizonytalan voltam magamban. Itt lehetőségem volt ideális körülmények között egy inspiratív környezetben az elmélyült munkára, melynek során sok mindent tisztázni tudtam magamban. Itt kezdtem a gesztusokkal megfogalmazott formavilággal kísérletezni. Újra építettem a színekkel kapcsolatos beidegződéseimet.
Tehát mondhatjuk, hogy elég későn?
— Mihez képest? Nem elhanyagolható, hogy én közben két fiú gyermekem nevelésével is foglalatoskodtam. Egyébként úgy gondolom, hogy ma rá vagyunk kényszerítve egy felgyorsultabb, látványosabb teljesítményre, pedig szerintem mindenkinek más a fejlődési ritmusa, erre nincs recept. A művészettörténetben látunk példákat arra, hogy hosszú évekig, évtizedekig kísérleteztek például Cezanne, Van Gogh, míg a fő műveik megszülettek.
Ma rövid idő alatt gyors, látványos eredményeket várunk a fiataloktól és magunktól is. Sokszor a nagy lendület után megtorpanás következik, arról nem is beszélve, hogy az egzisztenciális harc rengeteg energiát emészt fel. Sokan a munka világában hamarabb feladják a művészi tevékenységet. Az egyetemen nagyon lendületes, bátor, karakteres munkák születnek. Érdekes összehasonlítani az archív anyagban megmaradt munkákkal. Régebben a tanulmányok kisebbek, de nagyon elmélyültek voltak.
Mármint azok a művek, amelyeket önök készítettek?
— Nem elsősorban az én korosztályomra gondolok, hanem a még előttem végzettekre. 2018-ban lesz 70 éves az egri rajzoktatás. Ez alatt az idő alatt készült munkák szépen mutatják a korszellem változását.
De ugye, azt azért nem lehet kijelenteni, hogy a mai művek összecsapottak?
— Egyáltalán nem. A szakmai igényesség fontos mérce ma is. Hihetetlen energiával és nagyon elmélyülten, magas színvonalon dolgoznak az elhivatott hallgatók. Sajnos a kétszakos képzésnél nincs elég idejük a szakmai munkára, ezért tapasztalhatunk egyfajta színvonalbeli visszaesést. De ez régen is így volt. Két szakon nem lehet kiváló eredményt elérni. A kettőből van mindig egy kedvenc.
Ha már fiatalokról van szó, akkor nézzük példaként Mayer Évát, aki somorjai és a DUNART.COM művésztelep szervezője, vagy a férjét, Majoros Áron Zsoltot, akik mindketten a nyolcvanas évek elején, közepén születtek, ily módon szintén fiatalok. Ha az ő munkásságukat vesszük górcső alá, mit mondana?
— Ők nagyon tehetséges fiatal művészek, és rendelkeznek a fiatal energikus generáció összes erényével. A felsőoktatási képzés is sokat változott, legalább is a gyakorlati oldala. Ma már az egyetemen is rengeteg kiállítást szerveznek, pályázatokon, külföldi képzésekben vehetnek részt a hallgatók, nagyon korán kapcsolatba kerülhetnek galériákkal.
Tehát ők megtanulják az iskolában saját magukat menedzselni?
— Igen, most már errefelé fordult a világ. Persze ezt túl általános így kimondani, mert a művészek nem szívesen foglalkoznak ezzel, habár elkerülhetetlen a pályán maradáshoz, többségük mégis képtelen az önmaga menedzselésére.
Mert elég korán állítottak ki külföldön, például Londonban. Önnek mikor sikerült először?
— Én 31 évesen hagytam el először az országot. Megszabott valutakeret volt, amivel túl sokáig nem lehetett megélni külföldön, ha ott ismerős nem támogatott. Mi egyetemista-főiskolás korunkban örültünk, ha a legújabb könyveket, folyóiratokat megszereztünk a nyugati kortárs művészetről, most pedig bemegyünk az első könyvesboltba, vagy felmegyünk a netre és minden ott van.
Mikor sikerült önnek az első művét eladnia?
— Az előbb említett ausztriai művésztelep ilyen szempontból nagyon sikeres volt. Egy építész szervezte, aki szállodákat, közintézményeket épített, és egyben volt egy művészeti galériája is. Tőlem akkor sok munkát megvett, így ez anyagilag is beindította az életemet.
Manapság könnyű a műveket értékesíteni? Van piaca a kortárs művészetnek?
— Szerintem van piaca a nagyvilágban, de sajnos én olyan helyen élek, ami szerintem az egész országban a legfejletlenebb ebből a szempontból. Kelet-Magyarországnak ez a része még kiállítótermekben sem bővelkedik különösebben.
Ám művészetét díjak formájában több alkalommal is elismerték. Mennyire viszik előre önt a díjak?
— Jól esik az embernek, bár semmit nem határoznak meg. Nyilván ez egy drága mulatság, mármint művészetet „csinálni”. Az anyagi lehetőségek sokszor korlátok közé szorítják az embert, bár egyszerű, olcsó anyagokból is lehet kiváló műveket létrehozni. Most legutoljára Losoncon az Akvarell Triennálén kaptam első díjat és ott meg is vásárolták a műveimet a múzeum számára. Nagy öröm, ha jó gyűjteménybe kerül a munkám.
Tehát anyagi vonzata is van a díjaknak, amelyek ugye segítik a művészt?
— Valamennyi pénz általában jár a díjakkal, természetesen attól függően, hogy az adott kiállítás szervezői hogyan tudnak pályázni, mennyi szponzort tudnak beszervezni.
A somorjai művésztelepen először vett részt 2017 nyarán?
— Igen, először.
Mit szólt hozzá?
— Az egész szervezés nagyon-nagyon körültekintő és igényes, kiváló vendéglátásban volt részünk, jók a munkalehetőségek, öröm volt rajta részt venni.
Több művésztelepen volt már, tehát van összehasonlítási alapja…
— Minden művésztelepnek megvan a sajátos karaktere, hangulata, melyet a szervezők alakítanak ki azzal, hogy honnan és milyen művészeket hívnak meg. Én is vezettem művésztelepet 15 évig Jászdózsán, ahol inkább Latin-Amerika felé kerestünk kapcsolatot. a magyar és a különböző európai országok mellett minden évben részt vettek Mexikóból, Chiléből, Hondurasból is művészek.
A somorjai művésztelepen korosztálybeli különbségek is voltak, tehát valahol tanulnak is a művészek egymástól?
— Így van, és ez szerintem nagyon szerencsés, hogy minden korosztály képviselteti magát. Így életszerű egy művésztelep.
Angyal Sándor
http://parameter.sk/vertol-rosszul-voltam-igy-el-sem-tudtam-kepzelni-hogy-orvos-legyek-beszelgetes-f-balogh-erzsebet#.Wqe0Ck0sd5I.facebook
Kiállítás a Projekt Hetek alkalmából megvalósult alkotásokból
A negyedik évfolyamos osztatlan tanár szakos hallgatók kiállítása
Dr.Habil Balázs Péter képzőművész egyetemi docens, a KMI Képzőművészeti tanszék oktatójának előadása / A "Szellőztető" eseménye
Az Új Művészet szeptemberi számában megjelent a Képzőművészeti és Művészetelméleti Intézet oktatójának, Dr. Boros Lilinek a cikke a Képzőművészeti Tanszéken készült diplomamunkákról. Szeretettel ajánljuk olvasásra!
Kopacz Kund, a KMI Képzőművészeti Tanszék oktatója a kiállítók között / Az FKSE eseménye
A Képzőművészeti Tanszék harmadéves grafikusművész szakos hallgatóinak művésztelepi kiállítása -
Kótai Tamás és Ferenczy Zsolt a Képzőművészeti és Művészetelméleti Intézet Képzőművészeti Tanszék oktatóinak szabadtéri munkái
Kisterem @ Art Market Budapest 2021
Az Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Képzőművészeti és Művészetelméleti Intézet Képzőművészeti Tanszék, és a Magyar Képzőművészeti Egyetem Festő Tanszék hallgatóinak, a Magyar Festészet Napja keretében rendezett közös kiállítása.
Sárréti Gergely a KMI Képzőművészeti Tanszék oktatója a kiállítók között
LIPKOVICS Péter kiállítása a MAMÜ Galériában
KOVÁTS NIKOLETTA és LIPKOVICS PÉTER kiállítása A pécsi Nádor Galéria eseménye
-Szellőztető-, címmel előadás sorozatot indít a Képzőművészeti és Művészetelméleti Intézet, a képzőművészetről, az épített, és az elgondolt világról
Kocsis Katica írása a kultura.hu oldalon
TÖRTÉNETEK VADÁSZATRÓL, TERMÉSZETRŐL / A LUDWIG MÚZEUM RENDEZVÉNYE
Szeretettel meghívjuk Fábián Erika és Sági Gyula Személyes absztrakciók című kiállításának megnyitójára.
Az Ars Sacra Fesztivál keretében a Képzőművészeti és Művészetelméleti Intézet Képzőművészeti Tanszék festő hallgatóinak kiállítása a Líceum aulájában.
Online konferencia!
Kiállítás és festmény avatás a Gizella Malomban
Progresszió, abszurditás és kunstkammer
Molnár Zsolt kiállítása a Kisterem Galériában
Június 3. csütörtök délután 2 órától látogatható az acb Attachment legújabb kiállítása.
Frissen végzett hallgatóinkat díjazták!
Horváth Rita a youngart Porsche Képzőművészeti Ösztöndíj egyik nyertese
Lee Taguchi, Maha Berrami és Dylnur Galymbekova munkáit bezsűrizték az Istanbul Aydın University Faculty of Fine Arts által szervezett International Student Biennial kiállítására.
Oktatónk, Dr. Lenkey-Tóth Péter DLA egyetemi docens sikeresen habilitált!
MODEM Modern és Kortárs Művészeti Központ
Oktatóink a résztvevők között
Kőváry Zoltán klinikai szakpszichológus, és Milotai Anna természetművész beszélgetése
Online "Manthan" a series of talks to stay connected
aqb, ProjectSpace – Mátrai Erik: „Ellipszisek”
Interjú Milotai Anna Máriával
Beszélgetés Gallai Judit Ágnessel és Ferenczy Zsolttal
Klapka Nikolett Téboly című munkája első helyezett lett a MAT2020 pályázaton!
című kiállítása az art quarter budapest szervezésében
Az Eszterházy Károly Egyetem friss diplomás, festő szakos hallgatóinak kiállítása, a Magyar Festészet Napja keretében
Horváth Dániel festőművész kiállítása, Dr. Széplaky Gerda, Csendélet - Mérték nélkül, Műbírálat
Kiállítással ért véget a Hajdúnánási Ifjúsági Művésztelep
Volt hallgatónk kiállítását ERŐSS István képzőművész nyitja meg a MAMŰ Galériában
A Képzőművészeti Tanszék tavaszi ITDK fordulója május 13.-án került megrendezésre.
A művésszel Sándor Emese beszélget
Az Eszterházy Károly Egyetem Képalkotás (festészet, természet-művészet), és Grafikusművész szak rajz előkészítője
Megjelent oktatónk, Dr. Habil Erőss István egyetemi tanár Természetművészet című könyve farszi nyelven.
Az UniEszterházy - EKE Bölcsészettudományi és Művészeti Kara november 27-én Kari TDK napot szervezett a Líceumban.
Válogatás a Képzőművészeti Tanszék II-III. éves képalkotás, festő szakos hallgatók munkáiból.
Megnyílt a MAT - a Heves Megyei Amatőr Tárlat
Albertus Charles Andre Tanama indonéz grafikusművész előadása, és workshop
Yoga Budhi Wantoro szobrászművész előadása a kortárs indonéz szobrászatról.
Horváth Dániel kiállítása a Karinthy Szalonban
A Képzőművészeti Tanszék II. és III. évfolyamos képgrafikus hallgatóinak kiállítása a Hallgatói Galériában
Válogatás a Képzőművészeti Tanszék II.éves festő csoport hallgatóinak munkáiból
A joint exhibiton by the Department of Fine Arts, EKE and the Faculty of Music and Visual Arts., University of Pécs
Közös kiállítás a Képzőművészeti Tanszék, és a Pécsi Tudományegyetem Művészeti Kar hallgatóinak munkáiból
Sikeresen habilitált Dr. Habil Ferenczy Zsolt DLA oktatónk
MISKOLC ELSŐ FÉNYINSTALLÁCIÓJA: A FÖLD
A beszélgetést az Intézet tanára, Balázs Kata művészettörténész készítette.
Kótai Tamás kapta Szeged város díját
Az egri Eszterházy Károly Egyetem Vizuális Művészeti Intézet Képzőművészeti Tanszék hallgatóinak diploma kiállítása
Izgalmas beszélgetés jelent meg Mátrai Erik oktatónkkal a Papageno című kulturális magazinban Jézus Krisztus a legnagyobb installációs művész címmel.
Cluj címmel nyílik kiállítás a Hallgatói Galériában
Előadás a Mexikóban megrendezett Global Nomadic Art Project 2019 eseményeiről.
Kiállítás a Noszvaji Művésztelepen készült hallgatói munkákból
A HOM-Miskolci Galéria Alkotóháza grafikai hagyományainak felfrissítésére a Rzseszówi Egyetem Művészeti Karának oktatóival egy rendhagyó workshopra vállalkozott
Lezárult a FASHION STREET, a Bartók Béla Boulevard és az ArtHungry „Tales / Art / Fashion“ művészeti pályázat-sorozat első, festőművészekhez szóló felvonása.
Kakas Olívia, Víziók című kiállítása nyílik Gyöngyösön, a Károly Róbert Campus szervezésében
Az Eszterházy Károly Egyetem Képalkotás (festészet, természet-művészet), és Grafikusművész szak rajz előkészítője
2019. január 22-én MAPPANÉZÉSsel és PORTFOLIÓKONZULTÁCIÓval egybekötött NYÍLT NAPot tartunk a KÉPZŐMŰVÉSZETI TANSZÉKen.
A minden évben más helyszínre szervezett nemzetközi természetművészeti projektet 2019-ben Mexikóban rendezik meg január 12 és 26 között.
A 2018. december 20-án megtartott évzáró egyetemi ünnepségen Ványai Magdolna, a Képzőművészeti Tanszék oktatója Eszterházy Károly Emlékérmet kapott.
Kiállítás az I. PART természetművészeti szimpóziumon készült munkákból
Erőss István, a Vizuális Művészeti Intézet Képzőművészeti Tanszék tanárának Természetművészet című előadása
Megnyílt a XXIV. Miskolci Téli Tárlat.
HORVÁTH Fanni és TÓTH Vivien a Vizuális Művészeti Intézet Képzőművészeti Tanszékének harmadéves képgrafikus szakos hallgatói
SIKLÓDI Fruzsina és LUKÁCS Máté, a Vizuális Művészeti Intézet, Képzőművészeti Tanszék első éves festő szakos hallgatóinak kiállítása
2018. december 4-én BEMUTATÓKkal, MAPPANÉZÉSsel és KONZULTÁCIÓval egybekötött NYÍLT NAPot tartunk a KÉPZŐMŰVÉSZETI TANSZÉKen.
Mayer Éva képzőművész, a VMI Képzőművészeti Tanszék oktatója tudományos és művészeti tevékenysége elismerésekent MAB Tudományos Díjban részesült
A nagy sikerű 5. Székelyföldi Grafikai Biennáléról sugárzott műsorban megszólalnak oktatóink
Töredékszavak címmel nyílt kiállítás tegnap a Párbeszéd Házában
A VMI Képzőművészeti Tanszék oktatója, Kopasz Tamás Munkácsy-díjas képzőművész Válogatás c. kiállítása október 25-én délután fél kettőkor nyílik Békéscsabán, a Munkácsy Emlékházban
A VMI Képzőművészeti Tanszékének oktatója, Mayer Éva grafikusművész nyerte a Pulzus Művésztelep díját Bevésődés 1 és 2 című alkotásaiért.
A kiállítás az alkotó 2012 és 2017 között a Magyar Képzőművészeti Egyetem Doktori Iskolájában végzett tanulmányaihoz kapcsolódik
Herman Ottó Múzeum-Miskolci Galéria XXIV. Téli Tárlata decemberben nyílik
Október 13-án nyílik az 5. Székelyföldi Grafikai Biennálé kiállítása
Válogatás az Eszterházy Károly Egyetem Vizuális Művészeti Intézet festő szakos hallgatóinak munkáiból
Az EKE VMI oktatója, Kótai Tamás képzőművész Szabadulási kísérlet c. kiállítása október 5-ig látható az Újlipótvárosi Klub-Galériában (Tátra utca 20/b)
Tárlatvezetést tart a művész és H. Szilasi Ágota művészettörténész szeptember 27-én 17 órakor a Ziffer Sándor Galériában
Kiállítás az Eszterházy Károly Egyetem Vizuális Művészeti Intézet festő szakos hallgatóinak a Tiszafüredi Művésztelepen készült munkáiból.
2018. szeptember 20-án 18 órakor nyílik a budapesti Galéria 13\'ban Pusztulás vagy tisztulás 0.2 címmel
Tragikusan fiatalon elhunyt kiváló festőnövendéke előtt tiszteleg ezzel a posztumusz tárlattal az Eszterházy Károly Egyetem Vizuális Művészeti Intézete.
A kurátorok magyar festők három generációjának munkáiból válogattak a közel kétszáz festményt felvonultató, meghívásos kiállításon.
Idén 19. alkalommal szervezték meg Dunaszerdahelyen a Nemzetközi Művésztelepet
Az egri Eszterházy Károly Egyetem Vizuális Művészeti Intézet Képzőművészeti Tanszék hallgatóinak diplomakiállítása
BÖLCSŐK I KOLÍSKY I CRADLES
A Képzőművészeti Tanszék hallgatójának, Sós Ildikónak nyílik egyéni kiállítása a Vitkovics Házban.
Virág Fruzsina SPACEAN című kiállítása
Plusz 4 nap áll a hivatásos képzőművészek és képzőművészeti egyetemi hallgatók rendelkezésére, hogy jelentkezzenek az 5. Székelyföldi Grafikai Biennáléra. A szervezők március 30. helyett április 3. éjfélig (UTC+2) várják a pályamunkák digitális reprodukcióit.
kiállítás az Eszterházy Károly Egyetem Vizuális Művészeti Intézet másodéves festő szakos hallgatóinak munkáiból.
Intézetünkben végzett hallgató is a Derkovits Gyula képzőművészeti ösztöndíjasok között!
Készülj a felvételire, jelentkezz időben, hogy bebiztosítsd a helyed!
Január 23-án MAPPANÉZÉSsel és KONZULTÁCIÓval egybekötött NYÍLT NAPot tartunk a Képzőművészeti Tanszéken
A Képzőművészeti Tanszék oktatójának kiállítása Rómában
Czigándy Varga Sándor szobrászművész, Vargáné Kőrösi Viktória festőművész, és Kőrösi Klaudia festőművész kiállítása
A című a Magyar Képzőművészeti Egyetem és az Eszterházy Károly Egyetem Vizuális Művészeti Intézetének frissen végzett festőművészeinek kiállítása
Az Eszterházy Károly Egyetem Vizuális Művészeti Intézet festő szakirányos hallgatóinak kiállítása
Az Eszterházy Károly Egyetem Vizuális Művészeti Intézetének másodéves festő és grafikus szakirányú hallgatóinak kiállítása, 2017 február 7., Vitkovics Alkotóház Széchenyi utca 55., Eger
Brigitta Katyina animációja a GREEN-GO videós-animációs pályázatán, az Art Naturally kategóriájában elnyerte a Zsűri első díját! Gratulálunk!
Sós Ildikó, az Eszterházy Károly Főiskola Vizuális Művészeti Intézet hallgatója nyerte az „Ime az ember” című kiállítás fődíját.
Eszterházy Károly Főiskola Vizuális Művészeti Intézet, Képzőművészeti Tanszék kiállítása
Természetművészet Park megnyitó Márokföldön. Az országban egyedülálló kezdeményezésként „Ártjáró névvel Természetművészet Park nyílt az elmúlt hétvégén, Márokföldön.
dén Baráth Nóra festőművész, Brückner-Szalóky János multimédia-művész, Gaál Endre Miklós szobrászművész, Horváth Dániel festőművész, Lenkey-Tóth Péter festőművész, Ludman Éva multimédia- és festőművész, Nagy Csilla multimédia-művész, Szegedi Csaba Béla festőművész, valamint Vati Era multimédia- és festőművész részesült az ösztöndíjban.
Dr. Lipp Mónika művészettörténész előadása