Publikáció: 2019. május 1. szerda
Az egri Eszterházy Károly Egyetem Vizuális Művészeti Intézet Képzőművészeti Tanszék hallgatóinak diploma kiállítása
Megnyitó:
2019. 05. 03. 17 óra
Köszöntőt mond:
Dr. PINTÉR Márta Zsuzsanna dékán, egyetemi tanár
A kiállítást megnyitja:
Dr. SZÉPLAKY Gerda esztéta, főiskolai docens
Helyszín:
KEPES INTÉZET
Eger, Széchenyi István utca 16.
//
FESTÉSZET szakirány
Vezető tanár:
KOPASZ Tamás főiskolai docens
Hallgatók:
FARKAS-CSAMANGÓ Dóra Klára
GOSCHLER Tamás
KAKAS Olívia
KONCZ Gréta
MIHUCZ Kitti
MIKÁCZÓ Alexandra
MIZSÁK Gergő
MOLNÁR Áron
MOLNÁR Krisztina
PETŐ Martina Andrea
SCHMIDT Klaudia
SURÁNYI Zsófia
ÚJVÁRI Rebeka
ZELENÁK Noémi
//
KÉPGRAFIKA szakirány
Vezető tanár:
Dr. MAYER Éva tanársegéd
Hallgatók:
BIHARI Szilvia
DETRIK Debóra
HAJDU Fanni
HORVÁTH Fanni Johanna
KIRÁLY Dávid
MÉSZÁROS Anna Karolina
MOLNÁR Tamás Antal
SZABÓ Anna
SZONDI Kinga
TÓTH Vivien
Konzulens tanár:
KÓTAI Tamás főiskolai docens
//
TERMÉSZETMŰVÉSZET specializáció
Vezető tanár:
Dr. habil. ERŐSS István egyetemi tanár
Hallgatók:
BESZE Viktor
MOLNÁR Dóra Mira
Konzulens tanár:
Dr. BALÁZS Péter egyetemi docens
//
Megtekinthető:
2019. 05. 17.
Nyitva tartás:
kedd–szombat: 10–18 óra, vasárnap, hétfő: zárva
//
Grafikai terv:
TÖRZSÖK Máté
//
További hallgatói munkák
és információk a tanszékről:
instagram.com/fine_arts_eger
facebook.com/fineartseger
Vizuális Művészeti Intézet
H 3300 Eger, Leányka út 2.
vmi@uni-eszterhazy.hu
#diploma2019 #kepzoeger #fineartseger #festeszeteger #paintingeger #grafikaeger #graphicseger #naturearteger #termeszetmuveszeteger #sculptureeger #szobraszateger #installationeger #visualeger #visualartsinstitute #vmieger #vizualismuveszetiintezet #unieger #madeineger #eger #hungary #contemporaryart
Széplaky Gerda
BELEVESZNI A SOKFÉLESÉGBE
Az Eszterházy Károly Egyetem Vizuális Művészeti Intézet Képzőművészeti Tanszék hallgatóinak diplomakiállítása
(Megnyitóbeszéd, 2019. május 3.)
A végzősök diplomakiállítása itt, a Kepes Központban évről évre megismétlődik – nagy örömünkre. Évről évre alkalmunk nyílik ugyanis végignézni, hogy miféle eredmények születtek a három vagy öt éves képzés alatt, mire váltak képessé azok a fiatal művészek, akik az Intézet falai közül kikerülnek – akár élethivatásul választják a későbbiekben ezt a „passziót”, akár tanárként, szervezőként, elkötelezett emberként maradnak meg a művészet vonzásában. Érdekes módon minden évben más és más tematika az, amit a kiállított munkák erőteljesen reprezentálnak. Igaz, sokféle technika, sokféle műfaj jelenik meg a falakon, aminek az az oka, hogy a hallgatók a Képalkotás szakon belül három alapvető képzési irány közül választhatnak.
Az egyik ilyen irányt a festészeti képzés jelenti – a tudását ebbe az irányba fejlesztő 14 hallgató mestere ezen az évfolyamon Kopasz Tamás volt. A grafikai ismeretei elmélyítését választó 10 hallgató vezető tanára Mayer Éva; a „Természetművészet specializáció” – ami olyan sajátos szobrászati képzést jelent, amely nem mesterségesen előállított, elidegenített formák létrehozására törekszik, hanem a természettel való harmónia újrateremtésére, s amely a műtermi munkában, az anyagmegmunkálás során főleg a kézműves technikákra szorítkozik – hallgatóinak mestertanára Erőss István volt.
A háromféle irány önmagában is nyilvánvalóvá teszi, hogy az itt folyó művészeti képzés sokféle formát, technikai és esztétikai megközelítést kínál, ami rendre ki is fejeződik a sokféleség szabadságban. Ennek ellenére évről évre azt tapasztalhatjuk, végig tekintve a végzős kiállításokon, hogy van valamilyen központi téma, de legalábbis gondolkodásmód, attitűd, ami köré a művek elrendeződnek. Ilyen volt például (nem is olyan régen) a teljesség és a semmiség relációja; vagy ilyen volt néhány évvel később a saját testre való reflexió igénye – úgy is, mint tárgyi kifejezés, és úgy is, mint a testi jelenlét által történő kifejezés. Éppen egy évvel ezelőtt Boros Lili kolléganőm, az akkor aktuális diplomakiállítás megnyitóján énreprezentációkról beszélt: az önmagaság problémájának előtérbe kerüléséről. Most viszont az a szembetűnő, hogy a sokféleség, a széttartás megőrződött a reprezentációkban. Nem abban az értelemben, hogy most ne lenne érzékelhető olyasféle központi gondolat, ami egy fiatal képzőművész világhoz való viszonyát alapvetően jellemzi (s ami így nem csak róla, róluk, hanem mindannyiunkról mond valamit). Ellenkezőleg. Éppen arról van szó, hogy a sokféleség, a szétszóródás vált vezérelvvé. A szétszóródás latin megfelelője a disszemináció kifejezés. Találomra rákeresve egy internetes értelmező szótárban ezt találtam:
(orvosi) kiterjedés, szétáradás (kórokozóé szervezetben), járvány elterjedése
(filozófiai) jelentésszóródás, (szét)szór(ód)ás, elterjesztés, valamely termék eredményeinek terjesztése azért, hogy a ráfordított munka megtérülhessen
(etimológiai) lat.
disséminátus: elhintett, (átv) elterjesztett, elterjedt, kiterjesztett, kiterjedt; disséminó: elszór, szétszór, terjeszt, elhirlel, széthord
dis- („in all dierctions”)
séminó: (be)vet, behint, szór, elszór, szétszór, terjeszt, nemz, előhoz, terem
sémen: növények magva, melyet elvetnek, állatok magva, ondó, tenyésztésre való ág, bujtovány, más testek „magva”, eleme, csírája, pl. a tűzé, vminek kútfeje, alapoka, okozója, eredete, törzs, nemzetség, utód, ivadék, gyermek stb.
A disszemináció nagyon gazdag kifejezés, melyben egyszerre jut szóhoz a szétszóródás tapasztalata – úgy is, mint terjesztés és úgy is, mint jelentésszóródás, azaz az egyetlen igazság megsokszorozása, ilyen módon elvesztése. De szóhoz jut a kifejezésben a termésre bírás is: a mag (az oltvány, a kútfej, az ok, az eredet) elültetése. Jacques Derrida egy egész könyvet szánt annak kifejtésére, hogy ez a fogalom nem pusztán jelenkori létezésünk meghatározó tapasztalatát írja le, hanem egyenesen az írásbeliségre épülő görög–keresztény kultúra alapjaként kell megragadnunk. Derrida az írást eleve oltásként (beoltásként) fogja fel: az eredetnek tekinthető beszéd (akár Szókratész, akár Jézus Krisztus szavaira gondolunk) az oltvány, mely az írás révén tovább osztódik, szétterjed, megsokszorozódik – de immár eredet (a beszélő jelenléte) nélkül. Ha nincs jelen a beszélő személy, aki a saját szavait, azok igaz voltát hitelesíthetné, akkor az írásnak kell azt valahogyan felmutatnia, újrateremtenie – mégpedig átültetés révén.
Az átültetés sokszoros. „… a dolog soha nem ugyanaz, hanem mintegy növekvő összeg művelete…” […] Több helyre beoltva, mindahányszor módosítva az átvitellel, az oltóvessző végül önmagára oltódik. Fa, végül gyökerek nélkül. Ugyanígy, a számok és négyzetgyökök hordozójának e fájában is minden gyökér, miután maguk az oltványok képezik a tulajdon test egészét, a fáét, melyet jelennek hívnak: az alany hordozójának.[1]
A disszeminációt, azaz az eredet hiányából fakadó átültetést és megsokszorozást ugyanúgy megtapasztalhatjuk a szimuláció jelenségeiben (amelyekben szintén az eredet és az igazság távolmaradása fejeződik ki), mint a mindent eluraló medializáltság és virtualitás különféle formáiban (ahol is a kép átvette a hatalmat a testi jelenlét felett).
A kiállításon látható művek a disszeminációt mint oltványozást és mint szétszóródást egyaránt felmutatják. A falakon körben lógó festmények, grafikák, a térbe állított szobrok tükrözik egyetemi mestereik útmutató gondolatait, szemléletét. Ugyanakkor egy diplomakiállítás mindig felvillantja azokat a felnyíló, saját utakat is, amelyeken az autonóm alkotóvá érő fiatalemberek elindulhatnak. De ezek a művek itt – a sokféleségen túl – tükrözik a teljesség, az egész megragadásának lehetetlenségét is, továbbá azt, hogy a részletekbe, visszfényekbe fulladó igazságok mindenki számára másképpen tárulnak fel, s mást is jelentenek. Mindez nem hiba, nem fogyatékosság – hanem korunkat jellemző léttapasztalat.
Néhány különösen érett mű esetében persze olyan érzésünk támad, mintha abban a Teljesség visszhangzana – ilyenek például Kakas Olívia vásznai. Az érzékenyen megfestett témák valóban egészlegesnek tűnő, lezárt kompozíciókba rendeződnek, csakhogy mindegyikre ráül valami sajátságos köd: az éles körvonalak helyén kifejeződő elmosódottság a lényeg kitapinthatatlanságára és elérhetetlenségére utal. Goschler Tamás absztrakt kompozíciói még nyilvánvalóbbá teszik, hogy annak ellenére sem teremtődhet meg az univerzum harmonikus képzete, hogy a képmező közepére rendeződő, gazdagon strukturált, színes foltokból sajátos egyensúlyi helyzet jön létre, minek eredményeképpen ezek a művek nem a káoszt reprezentálják. Csakhogy ez a „kényes egyensúlyi helyzet” sokkal inkább egy robbanás utáni állapotra emlékeztet, az egyes részek leszakadására, szétszóródására, s nem az ősrobbanás utáni teremtés lecsendesülő pillanatára.
Mások munkáiban eleve csak töredékeket látunk: pillanatokat, részleteket, az elmúlásnak való kiszolgáltatottságot, befejezetlenséget. Elkeretezésre épülő képkivágásban a laptop mellé helyezett, félbehagyott vacsorát – Újvári Rebeka alkotásán. Egy lépcsőn üldögélő párt, mely mintha nem is a valóságos térben volna jelen, hanem egy másik, szétfolyó világban legalábbis Pető Martina Andrea festménye ezt állítja elénk. Farkas-Csamangó Dóra vásznain az emberalakok arca kivehetetlen: nincs egyéni karakter, nincs individualitás, inkább csak a ruházat (mint maszk) által megalkotott szerepek teszi lehetővé a – nem személyes, hanem társadalmi – identitás megteremtődését. Mizsák Gergő szürke tónusú festményein a formák megrekednek figurativitás és absztrakció között, mintha csak az ábrázolható, humán formavilág megkérdőjelezését hajtanák végre, de legalábbis a szükségszerű töredékességét állítanák.
Látunk a kiállításon félbevágott bogarakat, meg rovarok kitépett, elhullajtott, a szél által szertefújt szárnyait – Molnár Tamás Antal érzékeny munkáin. Bihari Szilvia fekete templomai a fehér semmibe lógatva egyaránt kifejezik a hit akarását, s a betölthetetlenséget, a hiányt. Zelenák Noémi montázsain az újságokból kivágott emberalakok ugyancsak kiüresített térbe vannak helyezve, expresszív festői gesztusokkal felhordott festékcsíkok közé – életük töredékességének állítását az idegen helyekről idézett, ironikus szöveges üzenetek még jobban felerősítik. Detrik Debóra vágást és szétválasztást szimbolizáló ollói ornamentikus struktúrákba és kompozíciókba rendezve világképző motívumokká lépnek elő. Besze Viktor szemre emlékeztető objektje, mely az arte povera hagyományait követi, ránk néz ugyan, megidézve Isten mindent látó szemét – de ez a szem rongyokból van megalkotva, így nem a felettünk álló, díszes égi hatalmat fejezi ki, hanem inkább a szegénységet és a magunkra hagyatottságot – még ha a vöröses színű pamutban a melegségre való vágyakozás is benne rejlik. Molnár Dóra Mira földre fektetett, illetve egy vasrácsra felfeszített emberalakjai ennél is tovább mennek az emberi kiszolgáltatottság, mulandóság, a teljességgel szembeni töredékesség állításában.
A kiállítás egésze mindezek mellett a sokféleség szépségét és könnyűségét is hirdeti, a mindennapoknak azt a nagyon közeli és egyszerű örömét, amit a részletekbe való beleveszés szabadsága nyújt.
[1] Jacques Derrida: A disszemináció. In: uő: A disszemináció (Csordás Gábor – Boros János – Orbán Jolán fordítása). Jelenkor, Pécs, 1998. 343.
Kiállítás a Projekt Hetek alkalmából megvalósult alkotásokból
A negyedik évfolyamos osztatlan tanár szakos hallgatók kiállítása
Dr.Habil Balázs Péter képzőművész egyetemi docens, a KMI Képzőművészeti tanszék oktatójának előadása / A "Szellőztető" eseménye
Az Új Művészet szeptemberi számában megjelent a Képzőművészeti és Művészetelméleti Intézet oktatójának, Dr. Boros Lilinek a cikke a Képzőművészeti Tanszéken készült diplomamunkákról. Szeretettel ajánljuk olvasásra!
Kopacz Kund, a KMI Képzőművészeti Tanszék oktatója a kiállítók között / Az FKSE eseménye
A Képzőművészeti Tanszék harmadéves grafikusművész szakos hallgatóinak művésztelepi kiállítása -
Kótai Tamás és Ferenczy Zsolt a Képzőművészeti és Művészetelméleti Intézet Képzőművészeti Tanszék oktatóinak szabadtéri munkái
Kisterem @ Art Market Budapest 2021
Az Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Képzőművészeti és Művészetelméleti Intézet Képzőművészeti Tanszék, és a Magyar Képzőművészeti Egyetem Festő Tanszék hallgatóinak, a Magyar Festészet Napja keretében rendezett közös kiállítása.
Sárréti Gergely a KMI Képzőművészeti Tanszék oktatója a kiállítók között
LIPKOVICS Péter kiállítása a MAMÜ Galériában
KOVÁTS NIKOLETTA és LIPKOVICS PÉTER kiállítása A pécsi Nádor Galéria eseménye
-Szellőztető-, címmel előadás sorozatot indít a Képzőművészeti és Művészetelméleti Intézet, a képzőművészetről, az épített, és az elgondolt világról
Kocsis Katica írása a kultura.hu oldalon
TÖRTÉNETEK VADÁSZATRÓL, TERMÉSZETRŐL / A LUDWIG MÚZEUM RENDEZVÉNYE
Szeretettel meghívjuk Fábián Erika és Sági Gyula Személyes absztrakciók című kiállításának megnyitójára.
Az Ars Sacra Fesztivál keretében a Képzőművészeti és Művészetelméleti Intézet Képzőművészeti Tanszék festő hallgatóinak kiállítása a Líceum aulájában.
Online konferencia!
Kiállítás és festmény avatás a Gizella Malomban
Progresszió, abszurditás és kunstkammer
Molnár Zsolt kiállítása a Kisterem Galériában
Június 3. csütörtök délután 2 órától látogatható az acb Attachment legújabb kiállítása.
Frissen végzett hallgatóinkat díjazták!
Horváth Rita a youngart Porsche Képzőművészeti Ösztöndíj egyik nyertese
Lee Taguchi, Maha Berrami és Dylnur Galymbekova munkáit bezsűrizték az Istanbul Aydın University Faculty of Fine Arts által szervezett International Student Biennial kiállítására.
Oktatónk, Dr. Lenkey-Tóth Péter DLA egyetemi docens sikeresen habilitált!
MODEM Modern és Kortárs Művészeti Központ
Oktatóink a résztvevők között
Kőváry Zoltán klinikai szakpszichológus, és Milotai Anna természetművész beszélgetése
Online "Manthan" a series of talks to stay connected
aqb, ProjectSpace – Mátrai Erik: „Ellipszisek”
Interjú Milotai Anna Máriával
Beszélgetés Gallai Judit Ágnessel és Ferenczy Zsolttal
Klapka Nikolett Téboly című munkája első helyezett lett a MAT2020 pályázaton!
című kiállítása az art quarter budapest szervezésében
Az Eszterházy Károly Egyetem friss diplomás, festő szakos hallgatóinak kiállítása, a Magyar Festészet Napja keretében
Horváth Dániel festőművész kiállítása, Dr. Széplaky Gerda, Csendélet - Mérték nélkül, Műbírálat
Kiállítással ért véget a Hajdúnánási Ifjúsági Művésztelep
Volt hallgatónk kiállítását ERŐSS István képzőművész nyitja meg a MAMŰ Galériában
A Képzőművészeti Tanszék tavaszi ITDK fordulója május 13.-án került megrendezésre.
A művésszel Sándor Emese beszélget
Az Eszterházy Károly Egyetem Képalkotás (festészet, természet-művészet), és Grafikusművész szak rajz előkészítője
Megjelent oktatónk, Dr. Habil Erőss István egyetemi tanár Természetművészet című könyve farszi nyelven.
Az UniEszterházy - EKE Bölcsészettudományi és Művészeti Kara november 27-én Kari TDK napot szervezett a Líceumban.
Válogatás a Képzőművészeti Tanszék II-III. éves képalkotás, festő szakos hallgatók munkáiból.
Megnyílt a MAT - a Heves Megyei Amatőr Tárlat
Albertus Charles Andre Tanama indonéz grafikusművész előadása, és workshop
Yoga Budhi Wantoro szobrászművész előadása a kortárs indonéz szobrászatról.
Horváth Dániel kiállítása a Karinthy Szalonban
A Képzőművészeti Tanszék II. és III. évfolyamos képgrafikus hallgatóinak kiállítása a Hallgatói Galériában
Válogatás a Képzőművészeti Tanszék II.éves festő csoport hallgatóinak munkáiból
A joint exhibiton by the Department of Fine Arts, EKE and the Faculty of Music and Visual Arts., University of Pécs
Közös kiállítás a Képzőművészeti Tanszék, és a Pécsi Tudományegyetem Művészeti Kar hallgatóinak munkáiból
Sikeresen habilitált Dr. Habil Ferenczy Zsolt DLA oktatónk
MISKOLC ELSŐ FÉNYINSTALLÁCIÓJA: A FÖLD
A beszélgetést az Intézet tanára, Balázs Kata művészettörténész készítette.
Kótai Tamás kapta Szeged város díját
Izgalmas beszélgetés jelent meg Mátrai Erik oktatónkkal a Papageno című kulturális magazinban Jézus Krisztus a legnagyobb installációs művész címmel.
Cluj címmel nyílik kiállítás a Hallgatói Galériában
Előadás a Mexikóban megrendezett Global Nomadic Art Project 2019 eseményeiről.
Kiállítás a Noszvaji Művésztelepen készült hallgatói munkákból
A HOM-Miskolci Galéria Alkotóháza grafikai hagyományainak felfrissítésére a Rzseszówi Egyetem Művészeti Karának oktatóival egy rendhagyó workshopra vállalkozott
Lezárult a FASHION STREET, a Bartók Béla Boulevard és az ArtHungry „Tales / Art / Fashion“ művészeti pályázat-sorozat első, festőművészekhez szóló felvonása.
Kakas Olívia, Víziók című kiállítása nyílik Gyöngyösön, a Károly Róbert Campus szervezésében
Az Eszterházy Károly Egyetem Képalkotás (festészet, természet-művészet), és Grafikusművész szak rajz előkészítője
2019. január 22-én MAPPANÉZÉSsel és PORTFOLIÓKONZULTÁCIÓval egybekötött NYÍLT NAPot tartunk a KÉPZŐMŰVÉSZETI TANSZÉKen.
A minden évben más helyszínre szervezett nemzetközi természetművészeti projektet 2019-ben Mexikóban rendezik meg január 12 és 26 között.
A 2018. december 20-án megtartott évzáró egyetemi ünnepségen Ványai Magdolna, a Képzőművészeti Tanszék oktatója Eszterházy Károly Emlékérmet kapott.
Kiállítás az I. PART természetművészeti szimpóziumon készült munkákból
Erőss István, a Vizuális Művészeti Intézet Képzőművészeti Tanszék tanárának Természetművészet című előadása
Megnyílt a XXIV. Miskolci Téli Tárlat.
HORVÁTH Fanni és TÓTH Vivien a Vizuális Művészeti Intézet Képzőművészeti Tanszékének harmadéves képgrafikus szakos hallgatói
SIKLÓDI Fruzsina és LUKÁCS Máté, a Vizuális Művészeti Intézet, Képzőművészeti Tanszék első éves festő szakos hallgatóinak kiállítása
2018. december 4-én BEMUTATÓKkal, MAPPANÉZÉSsel és KONZULTÁCIÓval egybekötött NYÍLT NAPot tartunk a KÉPZŐMŰVÉSZETI TANSZÉKen.
Mayer Éva képzőművész, a VMI Képzőművészeti Tanszék oktatója tudományos és művészeti tevékenysége elismerésekent MAB Tudományos Díjban részesült
A nagy sikerű 5. Székelyföldi Grafikai Biennáléról sugárzott műsorban megszólalnak oktatóink
Töredékszavak címmel nyílt kiállítás tegnap a Párbeszéd Házában
A VMI Képzőművészeti Tanszék oktatója, Kopasz Tamás Munkácsy-díjas képzőművész Válogatás c. kiállítása október 25-én délután fél kettőkor nyílik Békéscsabán, a Munkácsy Emlékházban
A VMI Képzőművészeti Tanszékének oktatója, Mayer Éva grafikusművész nyerte a Pulzus Művésztelep díját Bevésődés 1 és 2 című alkotásaiért.
A kiállítás az alkotó 2012 és 2017 között a Magyar Képzőművészeti Egyetem Doktori Iskolájában végzett tanulmányaihoz kapcsolódik
Herman Ottó Múzeum-Miskolci Galéria XXIV. Téli Tárlata decemberben nyílik
Október 13-án nyílik az 5. Székelyföldi Grafikai Biennálé kiállítása
Válogatás az Eszterházy Károly Egyetem Vizuális Művészeti Intézet festő szakos hallgatóinak munkáiból
Az EKE VMI oktatója, Kótai Tamás képzőművész Szabadulási kísérlet c. kiállítása október 5-ig látható az Újlipótvárosi Klub-Galériában (Tátra utca 20/b)
Tárlatvezetést tart a művész és H. Szilasi Ágota művészettörténész szeptember 27-én 17 órakor a Ziffer Sándor Galériában
Kiállítás az Eszterházy Károly Egyetem Vizuális Művészeti Intézet festő szakos hallgatóinak a Tiszafüredi Művésztelepen készült munkáiból.
2018. szeptember 20-án 18 órakor nyílik a budapesti Galéria 13\'ban Pusztulás vagy tisztulás 0.2 címmel
Tragikusan fiatalon elhunyt kiváló festőnövendéke előtt tiszteleg ezzel a posztumusz tárlattal az Eszterházy Károly Egyetem Vizuális Művészeti Intézete.
A kurátorok magyar festők három generációjának munkáiból válogattak a közel kétszáz festményt felvonultató, meghívásos kiállításon.
Idén 19. alkalommal szervezték meg Dunaszerdahelyen a Nemzetközi Művésztelepet
Az egri Eszterházy Károly Egyetem Vizuális Művészeti Intézet Képzőművészeti Tanszék hallgatóinak diplomakiállítása
BÖLCSŐK I KOLÍSKY I CRADLES
A Képzőművészeti Tanszék hallgatójának, Sós Ildikónak nyílik egyéni kiállítása a Vitkovics Házban.
Virág Fruzsina SPACEAN című kiállítása
Plusz 4 nap áll a hivatásos képzőművészek és képzőművészeti egyetemi hallgatók rendelkezésére, hogy jelentkezzenek az 5. Székelyföldi Grafikai Biennáléra. A szervezők március 30. helyett április 3. éjfélig (UTC+2) várják a pályamunkák digitális reprodukcióit.
kiállítás az Eszterházy Károly Egyetem Vizuális Művészeti Intézet másodéves festő szakos hallgatóinak munkáiból.
„A vértől rosszul voltam, így el sem tudtam képzelni, hogy orvos legyek” — beszélgetés F. Balogh Erzsébet festőművésszel
Intézetünkben végzett hallgató is a Derkovits Gyula képzőművészeti ösztöndíjasok között!
Készülj a felvételire, jelentkezz időben, hogy bebiztosítsd a helyed!
Január 23-án MAPPANÉZÉSsel és KONZULTÁCIÓval egybekötött NYÍLT NAPot tartunk a Képzőművészeti Tanszéken
A Képzőművészeti Tanszék oktatójának kiállítása Rómában
Czigándy Varga Sándor szobrászművész, Vargáné Kőrösi Viktória festőművész, és Kőrösi Klaudia festőművész kiállítása
A című a Magyar Képzőművészeti Egyetem és az Eszterházy Károly Egyetem Vizuális Művészeti Intézetének frissen végzett festőművészeinek kiállítása
Az Eszterházy Károly Egyetem Vizuális Művészeti Intézet festő szakirányos hallgatóinak kiállítása
Az Eszterházy Károly Egyetem Vizuális Művészeti Intézetének másodéves festő és grafikus szakirányú hallgatóinak kiállítása, 2017 február 7., Vitkovics Alkotóház Széchenyi utca 55., Eger
Brigitta Katyina animációja a GREEN-GO videós-animációs pályázatán, az Art Naturally kategóriájában elnyerte a Zsűri első díját! Gratulálunk!
Sós Ildikó, az Eszterházy Károly Főiskola Vizuális Művészeti Intézet hallgatója nyerte az „Ime az ember” című kiállítás fődíját.
Eszterházy Károly Főiskola Vizuális Művészeti Intézet, Képzőművészeti Tanszék kiállítása
Természetművészet Park megnyitó Márokföldön. Az országban egyedülálló kezdeményezésként „Ártjáró névvel Természetművészet Park nyílt az elmúlt hétvégén, Márokföldön.
dén Baráth Nóra festőművész, Brückner-Szalóky János multimédia-művész, Gaál Endre Miklós szobrászművész, Horváth Dániel festőművész, Lenkey-Tóth Péter festőművész, Ludman Éva multimédia- és festőművész, Nagy Csilla multimédia-művész, Szegedi Csaba Béla festőművész, valamint Vati Era multimédia- és festőművész részesült az ösztöndíjban.
Dr. Lipp Mónika művészettörténész előadása