Publikáció: 2021. február 27. szombat
Nagy Tamara
Mátrai Erik: „Ellipszisek”
Két kiállításon is jártam, amely Budapest mondhatni rozsdaövezeteiben, indusztriális környezetben mutatta be a kortárs művészet remekeit. Ezek a kiállítóterek azonban nemcsak a városban rejtekeznek, hanem az online világ tereit is megtöltik művészettel. Teszik ezt már egy éve, amikor kevés lehetőség jut arra, hogy személyesen keressük fel ezeket az izgalmas és érdekes kiállítótereket, és közben felhasználnak minden eszközt arra, hogy valamennyire pótolhassák a személyes jelenlét hiányából fakadó élményt.
Hogy hol bukkanhat a művészetrajongó Budapesten művészetre? A válasz: bárhol… És ez a bárhol a város egyik talán legpozitívabb tulajdonsága – ha ezt nem „bojkottálná” lassan már egy éve a járványhelyzet. Budapesten szinte bárhová is megyünk, belebotlunk a művészetbe, azonban vannak olyan izgalmas helyek is, amelyek nem kerülnek nyomban a látóterünkbe, pedig centrális és meghatározó szerepet töltenek be a kortárs magyar művészeti szcénában. Így megéri a kalandozást, hogy a jól ismert terepet elhagyva, a város egy távolabbi szegletébe is ellátogassunk.
z Art Quarter Budapest ProjectSpace nevezetű kiállítóhelye az egykori sörgyár téglaépületének földszintjén helyezkedik el; néhány szó magáról a kiállítótérről. A terrakotta színű külső téglafalak és a white cube-ra emlékeztető hófehér felületek megjelenése izgalmas kontrasztot képez, melyet csak tovább fokoz a kiállítótérben megjelenő fa tartópillérek rusztikus erdeje. Természetesen, főként nem a kiállító tér miatt[1] járunk kiállításra, de ez sem tekinthető elhanyagolható momentumnak, mivel a kiállított anyag keretét az a tér adja, melyben megjelennek, a tér segítségével elegyednek szóba egymással is a képek, teremtődik meg köztük a kapcsolat, mint ahogy arra az alábbiakban példát is láthatunk. És ha már képek, Mátrai Erik vibráló színekkel megfestett geometrikus témája, az Ellipszis tökéletesen érvényesül ezen a helyszínen. Míg a térben minden a derékszögek és az egyenesek mentén funkcionálisan rendeződik, melybe még a szögletes vásznak is beleillenek, addig az ezzel „szöges” ellentétben álló formák kifejeződnek, így kaphat még nagyobb hangsúlyt a témául választott forma. Mellé pedig a művész a színtani kísérletezést, a spektrum színeinek vizsgálatát választotta alkotásai s egyben kísérletei tárgyául is. A színnel való foglalkozást a festészet egyik alappillérének tekinthetjük, azonban határhelyzetet is jelöl, mivel tudományterületek, diszciplínák határterületén, közös metszetében helyezkedik el, és talán pont ez is az oka annak, hogy mindig újra és újra előkerül.
Milyenek is a színek, hogyan működnek, és hogyan viszonyulnak egymáshoz? Ezekre a kérdésekre keresi a választ a színtan, mely inspirációs forrásául szolgált a kiállított festményeknek. Azonban ezekre a kérdésekre nem egyszerű felelni, mert a szín definiálása már alapjában véve is problematikusnak tekinthető, Michael Pastoreau szavaival élve:
[…] a szín az ember által létezik, a szín az ő teremtménye.[2]
Mint szinte már mindennel, a színekkel is foglalkoztak az ókori filozófusok (Platón, Arisztotelész) és véleményük nagyon sokáig meghatározta a színekről és a látásról alkotott gondolkodást Európában: „szín fény; fény, amely tompul vagy elsötétül, ahogy a különféle tárgyakon vagy közegeken hatol át. Gyengül a mennyisége, az erőssége és a tisztasága is, és ezáltal különféle színeket hoz létre.”[3] Ekkoriban a színeket még egy tengelyen helyezték el, melynek két végpontját a fehér és a fekete jelölte, a színek ma ismert kapcsolatai (a zöld a sárga és a kék között helyezkedik el, és a vörös ellentéte) nem voltak ismertek még a 16. században sem. Először a festők kezdtek kísérletezni a színek keverésével, majd a tudósok is egyre több elméletet fogalmaztak meg. Az első színköröket is még Arisztotelésztől származó gondolatok határozták meg,[4] és Newton volt az, aki a színekről való gondolkodást előremozdította prizmakísérleteivel, a spektrumszínek felfedezésével – Mátrai Erik is ezekkel a színekkel kísérletezik a ProjectSpace-ben kiállított festményein. A színtanok közül mindenképpen meg kell említeni Goethét,[5] ugyanis ennek történetében épp annyira megkerülhetetlen, mint az irodalomtörténetben, a színtan „vörös fonala” az ő életművén is keresztülvezet.[6] Goethe szoros kapcsolatban állt Arthur Schopenhauer filozófussal, aki szintén írt a színekről (A látásról és a színekről),[7] ugyanakkor levelezett Philip Otto Runge festőművésszel is, aki színelméletét egy színgömbben képzelte el.[8] Egy nagyobb időbeli ugrással pedig elérkezünk a Bauhaus alkotójához, Johannes Ittenhez, aki a legbehatóbban foglalkozott a színharmóniákkal, színkontrasztokkal, munkássága mai napig meghatározó.[9]
A kiállításra belépve Fenyvesi Áron kurátor bevezető gondolatai fogadták a látogatót, melyben alaposan körbejárta az ellipszishez társítható szabad asszociációk és jelentések garmadáját.[10] Egy színkört ábrázoló festmény előzte meg a kiállítótérben látható, 2016-2017 között készült ellipszis munkákat, ezáltal is utalva a forrásra, a színtanra. Egy-egy kép az „egyszerűnek tűnő” koncepció mélyére tekintve gondolatok sokaságát képes elindítani bennünk. Mátrai festészete itt színekkel, formákkal és térhatásokkal játszik. És mint azt az alkotótól megtudtam, a képeknek ugyan van címük, de végül ezeket nem helyezték el a kiállítótérben – talán így jobb is, a befogadó szabadon kalandozhatott a színes, geometrikus világban, anélkül, hogy egy cím korlátozta volna ebben. Tehát az egész eggyé vált, és azt az érzést erősítette fel, hogy minden mindennel összefügg, összetartozik, egy oszthatatlan, közös atmoszférát alkot.
Az egyik először feltűnő festménypár a kék és narancs színeivel operáló ellipszis (Feszített ellipszisek 01.-02.). Ezen a képpáron ugyanazt a formát, az egymáson elmozduló ellipszisek konstrukcióját láthatjuk a kék és a vele komplementer narancs árnyalataival megfestve. Mindkettő egy barnába hajló háttér előtt jelenik meg; míg a narancs erőteljesen monokróm, addig a kék változat jóval kontrasztosabb, tisztább hatást kelt. Ez a kontraszt nemcsak a színérzetben, hanem a térérzetben is megjelenik, mintha a kék ellipszisbe bele tudnánk nézni, akár egy tó tükrébe. Ezen a képpáron jól megérthető, megfigyelhető az, hogy mivel is foglalkozik a színtan.
Egyik kedvenc képcsoportom a „spektrum ellipszisek” csoportja volt, ahol a színek viszonyának vizsgálatát érhettük jól tetten. Egymástól nem is olyan messze három változatot is kiállítottak, a Spektrum ellipszis kék háttérrel és a Rozsdás és szürke spektrum ellipszis című alkotásokat. Ezeken a képeken egy vékony, a spektrum színátmeneteit magába olvasztó ellipszisvonalat látunk egy egyszínű háttér előtt. Az ellipszis alatt a háttérszínre rávetülő árnyék képzeteként megismétlődik az ellipszis, azt a hatást keltve, mintha a vibráló színkavalkád gyűrűje a levegőben lebegne. Sőt, el is képzeljük, hogy ez az ellipszis valójában egy kör forma, melyre perspektivikusan látunk rá – a festő mindezen hatást a színekkel és a geometriával éri el. Tovább fokozza a színek élénkségének szinte térbeli csillogó hatását az anyaghasználattal is, ugyanis valóban fényesebbek, vastagabb festékrétegűek a színes ellipszisek. A technikai tudás a térérzet illúzióját kelti már ezekkel a legegyszerűbb eszközökkel is. A színek működését jól példázza, hogy míg a kék háttéren jóval határozottabban látjuk kirajzolódni az ellipszis vonalát, addig a rozsdabarna háttéren a színeket fényesnek a szürkén pedig tompának érzékeljük.
Az Ellipszis sötétben című festményen egy fekete háttéren sötétkékkel kitöltött ellipszis látható, amely az egymáson elcsúsztatott, egymásra rétegezett színes ellipszisekből áll össze. Ezt a képet látva az az érzetünk támad, hogy egy vastag padlójú sötét helyiségből nézünk kifelé a sötétkék éjszakai égboltra, ahonnan egy kis fény szűrődik be az üregbe oda, ahol állunk. Tovább nézve a képet értelmezhetjük úgy is, hogy egy lapos, térbeli kerek objektumot látunk. Mátrai szinte mindegyik képe kapcsán felmerül ez a térérzeti bizonytalanság, melyből játékosságuk fakad. Ezek a bizonytalanságok a vizualitás megtéveszthetőségére, összezavarhatóságára is felhívják a figyelmet, s rámutatnak arra a kérdésre, hogy valóban tudjuk, mit látunk? A „hiszem ha látom” közhely érvénytelenségét is implikálják, ugyanis el kell gondolkoznunk azon, hogy lehet, hogy azt látjuk, amit hiszünk?
Több festmény együttesen alkotott egy jól elhatárolható képcsoportot, ezekben a képekben a közös, hogy a fekete szín domináns rajtuk. A kilógó ellipszis című alkotásnál szintén rétegzéssel állítja elő a művész a különleges hatást. A megdöntött „fekete” ellipszis a „fekete” háttéren jelenik meg, a lila és a narancs árnyalatai derengenek föl a nagy feketeségben. Izgalmassá az teszi ezt a kompozíciót, hogy optikailag egy fekete a még feketébben jelenik meg. Lehet még ennél is sötétebb? A fekete ellipszis érintőjéről pattan le a narancsosan majd lilásan izzó ellipszissáv, amellyel gondolatban el is érkezhetünk Fenyvesi Áron egyik bevezető mondatához: „A mértani alakzat jelentése nemcsak Mátrai képein mutat túl a puszta geometrián: a bolygók és az égitestek elliptikus pályája révén az univerzum fenséges miszticitásával is feltöltődik.”[11] A fekete a feketén; ezzel a halvány derengéssel hasonlóan elgondolkodtató, mély, távoli és rideg, mint a végtelen űr, egy sötétben suhanó üstökös képzetét is magunk elé idézheti a kompozíció (köszönhetően az ellipszis hosszabbik átlója és a vászon széleinek bezárt szöge okán, a mozgás, suhanás képzetét kelti), azt a pillanatot, amikor a naphoz kellő közelségben a fagyott sziklatömegről izzó részecskék szakadnak le s csóvává fejlődve maradnak hátra a száguldó objektumról. Ezek a fekete képek érzékeltetik azt a varázslatos végtelen ürességet, melybe félve, de ugyancsak kíváncsian nézünk bele.
Az Ellipszis spektrum feketében című munkán megjelennek a színskála színei egymásra rétegzett ellipszisek formájában, de a Betámasztott ellipszis című festményen* például valóban azt érzékelhetjük, hogy egy sötét alagútszerű térből egy végtelen mély feketeségbe igyekszünk, melynek határán valamiféle halovány narancsszínű fény dereng. Ezeknek a „fekete képeknek” további érdekes tulajdonsága, hogy különböző szögekből, különböző mennyiséget tudunk befogadni a képfelületen lévő színekből, a különböző részletek textúrája, a formák esetenként eltérő matt és fényes részletei mind hozzátesznek ehhez a hatáshoz. Mátrai Erik képein tehát számos példát láthatunk arra, amit a színtan eleve a színek tulajdonságainál, kölcsönhatásainál, s ezáltal a színek optikai hatásánál vizsgál.
A világűr tematikájánál maradva a Gázóriás című kép utal az égitestek egyik típusára, a hatalmas méretű gázbolygókra, melynek négy képviselőjét (Jupiter, Szaturnusz, Uránusz, Neptunusz) a mi naprendszerünkben is megtaláljuk. A képen egy sötétszürke, derengő háttér közepén jelenik meg egy kékekből és bordókból lilává egybeolvadó, rétegzett ellipszis forma, az egész felületen apró fehér pöttynyi felületek sokasága. Ha nem ismernénk a címét, erről a kompozícióról s annak színvilágáról akkor is az univerzumra és a milliárdnyi csillagra asszociálnánk.
Elliptikus pályánk végéhez közeledve még meg kell említeni a Borsos Lőrinc művészpáros kiállított munkáit is. Mátrai Erik stencil sablonjait felhasználva készítették el a kiállításon szereplő alkotásaikat, így ezeken az ellipszis forma és a kartonokon a spektrum színei, rétegei Mátrai alkotói módszeréből adódóan szerepelnek, ezt egészíti ki az alkotópáros fényes, fekete felületkitöltéssel. Itt egy újabb dimenziója jelenik meg a feketének, a nehéz és áthatolhatatlan sötétség – meghamisíthatatlanul és színértékileg is egyöntetűen fekete –, amely a puha rétegekből összeálló kompozíciókkal határozott ellentétben áll. A műalkotások elhelyezése sem a falakon, hanem a térben történt, ezáltal is kontrasztot képezve Mátrai festményeivel, s a tér, a szín és a forma kísérleteinek záróakkordjaként teljessé téve a kiállítást. A kiállítás a jelen helyzet sok nehézségének köszönhetően, de ezen belül azonban igazán szerencsés módon online formában jelenleg is körbejárható Biró Dávid videóján keresztül.[12]
Nagy Tamara
[1] Szeptemberben viszont az a lehetőség, hogy a Végre tanulhatunk valamit című kiállítást a Kincsem-palotában rendezte meg a Kisterem Galéria, nagy izgalmat keltett. Balajthy Boglárka: PERMANENS VÁLSÁGKEZELÉS. Interjú Valkó Margittal, a Kisterem Galéria tulajdonosával és vezetőjével legutóbbi kiállításukról (prae.hu, 2020. 11. 20.)
[2] Causse, Jean-Gabriel: A színek hatalma. Partvonal Könyvkiadó, Budapest, 2016. 15. o.
[3] Pastrouea, Michael: A fekete, egy szín története. Budapest, 2012 (2008). 199. o.
[4] I.m.: 200. o.
[5] A színtannal az Enigma X. évf., 2003, 35. száma foglalkozik kiemelkedőbben.
[6] Causse: 2016. 16. o.
[7] Ostwald, Wilhelm: Goethe, Schopenhauer és a színtan, Enigma, Színtanok, X. évf, 2003, 35. szám, 51. o.; Arthur Schopenhauer: Színelmélet. Enigma, X.évf, 2003, 35. szám, 73.o.
[8] Philipp Otto Runge Levélváltása Goethevel és Tieckkel a színgömb kapcsán, Enigma, Színtanok, X. évf, 2003, 35. szám, 15-50. o.
[9] Király Andrea: A színekről. In: Bubik Veronika (szerk.): Vizualizáció a tudománykommunikációban. Budapest, Eötvös Loránd Tudományegyetem, 2013. 59–80. o., itt: 63–71. o. ;Itten, Johannes: A színek művészete, Budapest, Corvina, 1978
[10] Fenyvesi Áron: Mátrai Erik: Ellipszisek
[11] Fenyvesi Áron: Mátrai Erik: Ellipszisek
[12] art quarter budapest: Erik Mátrai – Ellipses. Videó: Biró Dávid.
Kiállítás a Projekt Hetek alkalmából megvalósult alkotásokból
A negyedik évfolyamos osztatlan tanár szakos hallgatók kiállítása
Dr.Habil Balázs Péter képzőművész egyetemi docens, a KMI Képzőművészeti tanszék oktatójának előadása / A "Szellőztető" eseménye
Az Új Művészet szeptemberi számában megjelent a Képzőművészeti és Művészetelméleti Intézet oktatójának, Dr. Boros Lilinek a cikke a Képzőművészeti Tanszéken készült diplomamunkákról. Szeretettel ajánljuk olvasásra!
Kopacz Kund, a KMI Képzőművészeti Tanszék oktatója a kiállítók között / Az FKSE eseménye
A Képzőművészeti Tanszék harmadéves grafikusművész szakos hallgatóinak művésztelepi kiállítása -
Kótai Tamás és Ferenczy Zsolt a Képzőművészeti és Művészetelméleti Intézet Képzőművészeti Tanszék oktatóinak szabadtéri munkái
Kisterem @ Art Market Budapest 2021
Az Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Képzőművészeti és Művészetelméleti Intézet Képzőművészeti Tanszék, és a Magyar Képzőművészeti Egyetem Festő Tanszék hallgatóinak, a Magyar Festészet Napja keretében rendezett közös kiállítása.
Sárréti Gergely a KMI Képzőművészeti Tanszék oktatója a kiállítók között
LIPKOVICS Péter kiállítása a MAMÜ Galériában
KOVÁTS NIKOLETTA és LIPKOVICS PÉTER kiállítása A pécsi Nádor Galéria eseménye
-Szellőztető-, címmel előadás sorozatot indít a Képzőművészeti és Művészetelméleti Intézet, a képzőművészetről, az épített, és az elgondolt világról
Kocsis Katica írása a kultura.hu oldalon
TÖRTÉNETEK VADÁSZATRÓL, TERMÉSZETRŐL / A LUDWIG MÚZEUM RENDEZVÉNYE
Szeretettel meghívjuk Fábián Erika és Sági Gyula Személyes absztrakciók című kiállításának megnyitójára.
Az Ars Sacra Fesztivál keretében a Képzőművészeti és Művészetelméleti Intézet Képzőművészeti Tanszék festő hallgatóinak kiállítása a Líceum aulájában.
Online konferencia!
Kiállítás és festmény avatás a Gizella Malomban
Progresszió, abszurditás és kunstkammer
Molnár Zsolt kiállítása a Kisterem Galériában
Június 3. csütörtök délután 2 órától látogatható az acb Attachment legújabb kiállítása.
Frissen végzett hallgatóinkat díjazták!
Horváth Rita a youngart Porsche Képzőművészeti Ösztöndíj egyik nyertese
Lee Taguchi, Maha Berrami és Dylnur Galymbekova munkáit bezsűrizték az Istanbul Aydın University Faculty of Fine Arts által szervezett International Student Biennial kiállítására.
Oktatónk, Dr. Lenkey-Tóth Péter DLA egyetemi docens sikeresen habilitált!
MODEM Modern és Kortárs Művészeti Központ
Oktatóink a résztvevők között
Kőváry Zoltán klinikai szakpszichológus, és Milotai Anna természetművész beszélgetése
Online "Manthan" a series of talks to stay connected
Interjú Milotai Anna Máriával
Beszélgetés Gallai Judit Ágnessel és Ferenczy Zsolttal
Klapka Nikolett Téboly című munkája első helyezett lett a MAT2020 pályázaton!
című kiállítása az art quarter budapest szervezésében
Az Eszterházy Károly Egyetem friss diplomás, festő szakos hallgatóinak kiállítása, a Magyar Festészet Napja keretében
Horváth Dániel festőművész kiállítása, Dr. Széplaky Gerda, Csendélet - Mérték nélkül, Műbírálat
Kiállítással ért véget a Hajdúnánási Ifjúsági Művésztelep
Volt hallgatónk kiállítását ERŐSS István képzőművész nyitja meg a MAMŰ Galériában
A Képzőművészeti Tanszék tavaszi ITDK fordulója május 13.-án került megrendezésre.
A művésszel Sándor Emese beszélget
Az Eszterházy Károly Egyetem Képalkotás (festészet, természet-művészet), és Grafikusművész szak rajz előkészítője
Megjelent oktatónk, Dr. Habil Erőss István egyetemi tanár Természetművészet című könyve farszi nyelven.
Az UniEszterházy - EKE Bölcsészettudományi és Művészeti Kara november 27-én Kari TDK napot szervezett a Líceumban.
Válogatás a Képzőművészeti Tanszék II-III. éves képalkotás, festő szakos hallgatók munkáiból.
Megnyílt a MAT - a Heves Megyei Amatőr Tárlat
Albertus Charles Andre Tanama indonéz grafikusművész előadása, és workshop
Yoga Budhi Wantoro szobrászművész előadása a kortárs indonéz szobrászatról.
Horváth Dániel kiállítása a Karinthy Szalonban
A Képzőművészeti Tanszék II. és III. évfolyamos képgrafikus hallgatóinak kiállítása a Hallgatói Galériában
Válogatás a Képzőművészeti Tanszék II.éves festő csoport hallgatóinak munkáiból
A joint exhibiton by the Department of Fine Arts, EKE and the Faculty of Music and Visual Arts., University of Pécs
Közös kiállítás a Képzőművészeti Tanszék, és a Pécsi Tudományegyetem Művészeti Kar hallgatóinak munkáiból
Sikeresen habilitált Dr. Habil Ferenczy Zsolt DLA oktatónk
MISKOLC ELSŐ FÉNYINSTALLÁCIÓJA: A FÖLD
A beszélgetést az Intézet tanára, Balázs Kata művészettörténész készítette.
Kótai Tamás kapta Szeged város díját
Az egri Eszterházy Károly Egyetem Vizuális Művészeti Intézet Képzőművészeti Tanszék hallgatóinak diploma kiállítása
Izgalmas beszélgetés jelent meg Mátrai Erik oktatónkkal a Papageno című kulturális magazinban Jézus Krisztus a legnagyobb installációs művész címmel.
Cluj címmel nyílik kiállítás a Hallgatói Galériában
Előadás a Mexikóban megrendezett Global Nomadic Art Project 2019 eseményeiről.
Kiállítás a Noszvaji Művésztelepen készült hallgatói munkákból
A HOM-Miskolci Galéria Alkotóháza grafikai hagyományainak felfrissítésére a Rzseszówi Egyetem Művészeti Karának oktatóival egy rendhagyó workshopra vállalkozott
Lezárult a FASHION STREET, a Bartók Béla Boulevard és az ArtHungry „Tales / Art / Fashion“ művészeti pályázat-sorozat első, festőművészekhez szóló felvonása.
Kakas Olívia, Víziók című kiállítása nyílik Gyöngyösön, a Károly Róbert Campus szervezésében
Az Eszterházy Károly Egyetem Képalkotás (festészet, természet-művészet), és Grafikusművész szak rajz előkészítője
2019. január 22-én MAPPANÉZÉSsel és PORTFOLIÓKONZULTÁCIÓval egybekötött NYÍLT NAPot tartunk a KÉPZŐMŰVÉSZETI TANSZÉKen.
A minden évben más helyszínre szervezett nemzetközi természetművészeti projektet 2019-ben Mexikóban rendezik meg január 12 és 26 között.
A 2018. december 20-án megtartott évzáró egyetemi ünnepségen Ványai Magdolna, a Képzőművészeti Tanszék oktatója Eszterházy Károly Emlékérmet kapott.
Kiállítás az I. PART természetművészeti szimpóziumon készült munkákból
Erőss István, a Vizuális Művészeti Intézet Képzőművészeti Tanszék tanárának Természetművészet című előadása
Megnyílt a XXIV. Miskolci Téli Tárlat.
HORVÁTH Fanni és TÓTH Vivien a Vizuális Művészeti Intézet Képzőművészeti Tanszékének harmadéves képgrafikus szakos hallgatói
SIKLÓDI Fruzsina és LUKÁCS Máté, a Vizuális Művészeti Intézet, Képzőművészeti Tanszék első éves festő szakos hallgatóinak kiállítása
2018. december 4-én BEMUTATÓKkal, MAPPANÉZÉSsel és KONZULTÁCIÓval egybekötött NYÍLT NAPot tartunk a KÉPZŐMŰVÉSZETI TANSZÉKen.
Mayer Éva képzőművész, a VMI Képzőművészeti Tanszék oktatója tudományos és művészeti tevékenysége elismerésekent MAB Tudományos Díjban részesült
A nagy sikerű 5. Székelyföldi Grafikai Biennáléról sugárzott műsorban megszólalnak oktatóink
Töredékszavak címmel nyílt kiállítás tegnap a Párbeszéd Házában
A VMI Képzőművészeti Tanszék oktatója, Kopasz Tamás Munkácsy-díjas képzőművész Válogatás c. kiállítása október 25-én délután fél kettőkor nyílik Békéscsabán, a Munkácsy Emlékházban
A VMI Képzőművészeti Tanszékének oktatója, Mayer Éva grafikusművész nyerte a Pulzus Művésztelep díját Bevésődés 1 és 2 című alkotásaiért.
A kiállítás az alkotó 2012 és 2017 között a Magyar Képzőművészeti Egyetem Doktori Iskolájában végzett tanulmányaihoz kapcsolódik
Herman Ottó Múzeum-Miskolci Galéria XXIV. Téli Tárlata decemberben nyílik
Október 13-án nyílik az 5. Székelyföldi Grafikai Biennálé kiállítása
Válogatás az Eszterházy Károly Egyetem Vizuális Művészeti Intézet festő szakos hallgatóinak munkáiból
Az EKE VMI oktatója, Kótai Tamás képzőművész Szabadulási kísérlet c. kiállítása október 5-ig látható az Újlipótvárosi Klub-Galériában (Tátra utca 20/b)
Tárlatvezetést tart a művész és H. Szilasi Ágota művészettörténész szeptember 27-én 17 órakor a Ziffer Sándor Galériában
Kiállítás az Eszterházy Károly Egyetem Vizuális Művészeti Intézet festő szakos hallgatóinak a Tiszafüredi Művésztelepen készült munkáiból.
2018. szeptember 20-án 18 órakor nyílik a budapesti Galéria 13\'ban Pusztulás vagy tisztulás 0.2 címmel
Tragikusan fiatalon elhunyt kiváló festőnövendéke előtt tiszteleg ezzel a posztumusz tárlattal az Eszterházy Károly Egyetem Vizuális Művészeti Intézete.
A kurátorok magyar festők három generációjának munkáiból válogattak a közel kétszáz festményt felvonultató, meghívásos kiállításon.
Idén 19. alkalommal szervezték meg Dunaszerdahelyen a Nemzetközi Művésztelepet
Az egri Eszterházy Károly Egyetem Vizuális Művészeti Intézet Képzőművészeti Tanszék hallgatóinak diplomakiállítása
BÖLCSŐK I KOLÍSKY I CRADLES
A Képzőművészeti Tanszék hallgatójának, Sós Ildikónak nyílik egyéni kiállítása a Vitkovics Házban.
Virág Fruzsina SPACEAN című kiállítása
Plusz 4 nap áll a hivatásos képzőművészek és képzőművészeti egyetemi hallgatók rendelkezésére, hogy jelentkezzenek az 5. Székelyföldi Grafikai Biennáléra. A szervezők március 30. helyett április 3. éjfélig (UTC+2) várják a pályamunkák digitális reprodukcióit.
kiállítás az Eszterházy Károly Egyetem Vizuális Művészeti Intézet másodéves festő szakos hallgatóinak munkáiból.
„A vértől rosszul voltam, így el sem tudtam képzelni, hogy orvos legyek” — beszélgetés F. Balogh Erzsébet festőművésszel
Intézetünkben végzett hallgató is a Derkovits Gyula képzőművészeti ösztöndíjasok között!
Készülj a felvételire, jelentkezz időben, hogy bebiztosítsd a helyed!
Január 23-án MAPPANÉZÉSsel és KONZULTÁCIÓval egybekötött NYÍLT NAPot tartunk a Képzőművészeti Tanszéken
A Képzőművészeti Tanszék oktatójának kiállítása Rómában
Czigándy Varga Sándor szobrászművész, Vargáné Kőrösi Viktória festőművész, és Kőrösi Klaudia festőművész kiállítása
A című a Magyar Képzőművészeti Egyetem és az Eszterházy Károly Egyetem Vizuális Művészeti Intézetének frissen végzett festőművészeinek kiállítása
Az Eszterházy Károly Egyetem Vizuális Művészeti Intézet festő szakirányos hallgatóinak kiállítása
Az Eszterházy Károly Egyetem Vizuális Művészeti Intézetének másodéves festő és grafikus szakirányú hallgatóinak kiállítása, 2017 február 7., Vitkovics Alkotóház Széchenyi utca 55., Eger
Brigitta Katyina animációja a GREEN-GO videós-animációs pályázatán, az Art Naturally kategóriájában elnyerte a Zsűri első díját! Gratulálunk!
Sós Ildikó, az Eszterházy Károly Főiskola Vizuális Művészeti Intézet hallgatója nyerte az „Ime az ember” című kiállítás fődíját.
Eszterházy Károly Főiskola Vizuális Művészeti Intézet, Képzőművészeti Tanszék kiállítása
Természetművészet Park megnyitó Márokföldön. Az országban egyedülálló kezdeményezésként „Ártjáró névvel Természetművészet Park nyílt az elmúlt hétvégén, Márokföldön.
dén Baráth Nóra festőművész, Brückner-Szalóky János multimédia-művész, Gaál Endre Miklós szobrászművész, Horváth Dániel festőművész, Lenkey-Tóth Péter festőművész, Ludman Éva multimédia- és festőművész, Nagy Csilla multimédia-művész, Szegedi Csaba Béla festőművész, valamint Vati Era multimédia- és festőművész részesült az ösztöndíjban.
Dr. Lipp Mónika művészettörténész előadása